Hvordan optimalisere lønnsomheten i en utleiebedrift?

For å kunne drive en lønnsom utleiebedrift i et stadig tøffere marked, bør hele bedriften drives så effektivt som mulig. Silversteps modul- og tjenestebaserte skytjeneste kan gi deg konkurransefortrinn på en rekke områder. Om du er liten eller stor, tilpasser vi løsningen til ditt behov.

  • Optimal utnyttelse av utleieproduktene i ethvert tidsrom
  • Effektive medarbeidere som jobber med tilpassede IT-systemer
  • Full oversikt og effektiv varsling av alle service- og vedlikeholdoppdrag
  • Kontroll på materiell- og faktureringssvinn
  • Bransjetilpasset prisstruktur og fleksibel fakturering
  • Moderne kommunikasjon internt og eksternt
  • Oversiktlige rapporter og analyser presentert i ulike format
  • Effektive samspill til andre forretningssystemer
    • Erp-, økonomi- og regnskapssystemer
    • Faktoringsystemer
    • GPS-Systemer
    • Salgsstøttesystemer
    • Andre sentrale systemer
  • Sentrale IT-løsninger levert som skytjeneste

Medarbeiderne i en moderne og konkurransedyktig utleiebedrift, trenger skikkelig verktøy for å kunne levere de beste økonomiske resultater. Det økte fokuset på digitalisering og stadig tøffere krav fra markedet om dokumentasjon og nøyaktighet, gjør at de de flinkeste utleierne allerede har jobbet en stund med optimalisering av driften.

Ta kontakt med en av våre kunder eller ring oss på 380 29110 for en uforpliktende samtale om hva Silverstep kan gjøre for din bedrift. Salgsavdelingen setter gjerne opp et telefonmøte hvor dere kan få demonstrert løsningen «live».

Du kan bestille uforpliktende demo av Silverstep på denne linken

Kundeuttalelser

Erik Rye-Hytten, Euroskilt AS, Trondheim (Silverstep) [br_button] «Silverstep gjør at vi har full oversikt over produktene våre. Vi vet til enhver tid hva som er tilgjengelig og hvor utstyret befinner seg.»

Rune Olafsen, Teknobygg Anlegg AS, Trondheim (Silverstep) [br_button] «Som økonomiansvarlig og avdelingsleder for Maskin & Utstyr, er jeg veldig fornøyd med Silverstep. Hele implementeringsfasen og støtte/bistand under den løpende driften, har vært optimal. Jeg opplever systemet som moderne, brukervennlig og det har bidratt til å effektivisere rutinene for avdelingen.»

Trond Christian Ulmark, Stoltz Entreprenør AS, Bergen (Silverstep) [br_button] «Vår lagersjef, Roger Markhus, og undertegnede er enig i at Silverstep er et veldig bra logistikk-program. Etter implementering av Silverstep, har vi fått en ny hverdag med full oversikt over alt av utstyr. Intershare har vært imøtekommende og behjelpelig med det som oppstår i en startfase.»

Vidar Solberg, Utleiesenteret AS, i Drammen (Winlet) [br_button] «Vi har benyttet Winlet siden starten av 2007 og er meget godt fornøyd med programmet. Winlet strukturerer vår utleie-hverdag og sørger for at vi til enhver tid har oversikt over hva som er ledig og hva som er utleid. I tillegg sparer vi mye tid på systemets effektive faktureringsrutiner og integrasjon til regnskap.» 

Ove Lunde, Flexleie Bergen AS (Winlet) [br_button] «Effektiv styring og utnyttelse av maskinparken. Winlet gir oss en betydelig økonomisk gevinst»

Utleier hos Oslo Liftutleie AS (Winlet) [br_button] «Med Winlet får vi en rask visuell oversikt over alt som er utleid»

Tom Weum, kjedesjef for 50 Rent A Wreck utleiekontorer  Norge og Sverige (Wincar) [br_button] «I hele 14 år har Intershare as vært vår frittstående kjedeleverandør av bilutleieprogrammet Wincar til våre selvstendige franchisetagere.  Vi har vokst sammen i disse årene og Intershare har alltid lyttet til våre ønsker og behov. Ikke minst i forbindelse med lay out og funksjonalitet på vår avanserte online-live web booking. Gang på gang har Intershare as bevist at de fleste utfordringer kan løses. Rent-A-Wreck er i stabil vekst og har store ambisjoner i Scandinavia. Vi ser fram imot videre vekst og utvikling sammen med vår hyggelige leverandør i Kristiansand.»

Bjørn Olsen, Rent  A Wreck Oslo, Lillestrøm og Gardermoen (Wincar) [br_button] «Svært godt fornøyd med Wincar. Systemet gir meg en oversikt over hvor våre biler er til en hver tid.»

Utleier hos Autoplan og Avis Elverum, Hamar, Gjøvik og Lillehammer (Wincar) [br_button] «Wincar er et fantastisk program som jeg er fullstendig avhengig av og som jeg ikke kan klare meg uten»

Morten Jensen, Rygge Båtforening (Winmarin) [br_button] «Winmarin gir oss god grafisk oversikt over båtplasser og avtaler, perfekt håndtering av vaktmansordning og god økonomisk oppfølging»

Marit Mo Wroldsen, Risør Kommune (Winmarin) [br_button] «Winmarin gir meg en meget god oversikt – både i dag og historisk»

Roar Johnsen, Trondheim Havn (Winamarin) [br_button] «Med Winmarin får jeg en umiddelbar oversikt over båthavner, helt ned på kunde- og fartøynivå»

Fremtidens utleie- og logistikksystem

Silverstep leveres som en modulbasert SAAS løsning (Software As A Service), som kan tilpasses ulike behov og omfang. Den tilgjengelige funksjonaliteten kan skaleres mot den enkelte bruker eller brukergruppe. Med Silverstep aksessavtale får du tilgang til markedets mest fremtidsrettede utleie- og ressursstyringssystem, som også inkluderer drift av programmet, vedlikehold av programmet og inkludert fri tilgang til Intershare supportsenter.

Silversteps fleksibilitet har gitt oss erfaring fra følgende bransjer og nisjer:

  • Bygg og anlegg
  • Entreprenør
  • Energi
  • Forskning
  • Generell utleie
  • Lift- og maskinutleie
  • Trafikksikring

Les mer om kunder, funksjonalitet, moduler og kundeuttalelser på linkene.

For ytterligere informasjon eller demo av løsningene ut, ta kontakt med salgsavdelingen på telefon 380 29110, eller fyll ut kontaktskjemaet.

 

Silverstep kunder

Eksempler på kunder/bransjer som benytter Silverstep som utleie- og internleiesystem

 

Unis

 

logo_web_euroskilt_204px

 

smart

 

ekspert

 

mylift2

 

elnett

 

norsk_polarinstitutt

 

HaalandLiftutleie.2JPG

 

EnergyRent

 

tekno

 

stoltz

 

Risa

 

rvslogo

 

Akershus

 

FM_Gruppen

 

sorbyutleie

 

 melheim

 

Hibas

 

Ny terminalserverløsning

Om kort tid lanseres ny ASP-terminalserverløsning for våre driftskunder. Løsningen baserer seg på innlogging fra eget webgrensesnitt, slik at man slipper konfigurering av rdp-klienten (snarveien) på hver enkelt pc. Dette gjør pålogging raskere, sikrere og enklere, spesielt om man benytter en pc man normalt sett ikke bruker. Innlogging kan gjøres fra www.intershare.no eller fra link på egen hjemmeside.

Det blir mulig å kjøre med flere skjermer samtidig, samt at responstid og ytelse er kraftig forbedret. Det er lagt opp til lastbalansering, som gir automatisk innlogging på den server med minst belastning. Som et spesialtilbud til våre ASP kunder, kan Winlet, Wincar og Winmarin startes så mange ganger man ønsker, per terminalserverkonto, uten at programlisensene må utvides.

Det kan også leies tilgang til Office365, som er Microsofts nyeste skyløsning for brukere av Office-pakken. For en svært lav pris får man:

  • Tilgang til Office 2013 på terminalserver
  • Mail/Exchange: Inntil 50 Gb mail per bruker
  • Man kan fritt installere fullversjon av Office 2013 på 4 andre enheter
  • Åpne og redigere Office-dokumenter fra
    • Windows-maskiner (minimum Windows 7) og Mac-maskiner (minimum OS X 10.6)
    • iOS (minimum 7.0), Android, Windows Phone
  • Alltid fri tilgang til siste Office-versjon
  • Tilgang til Office nettleser-versjon: Jobb med Word-, Excel- og PowerPoint-dokumenter direkte fra Internet Explorer
  • Fillagring: I tillegg til dagens felles-/privatområder, får hver bruker tilgang til Microsoft skylagring «OneDrive» med ubegrenset lagringskapasitet
  • Synkronisering av epost, kalender og kontakter
  • Tilgang til Lync (Chat)
  • …og mye mer
    (forutsetter Windows7)

 

 

Besøksadresse
Kjøita 25, 3. etg.
4630 Kristiansand


Kontaktinformasjon
Telefon: (+47) 380 90 000
E-post: info@infobric.no

Postadresse
Kjøita 25,
4630 Kristiansand,
Norway

Foretaksregisteret
926 724 991 MVA